返回列表 回復 發帖

lululemon usa Penn State had opened an investigation into Mann s work

had been hacked from Britain s East Anglia University last fall. Here s the release from the folks at State College: (More on Time.com: See photos of the summer solstice at Stonehenge)Penn State Professor Michael Mann has been cleared of any wrongdoing, according to a report of the investigation that was released today (July 1). Mann was under investigation for allegations of research impropriety that surfaced last year after thousands of stolen e-mails were published online. The e-mails were obtained from computer servers at the Climatic Research Unit (CRU) of the University of East Anglia in England, one of the main repositories of information about climate change.They re referring to climategate, the controversy that exploded last November when an unknown hacker published thousands of emails by climate scientists pilfered from the archives of East Anglia. Mann—a prominent climate scientist who authored the famous hockey stick graph showing temperatures skyrocketing in the Northern Hemisphere over the past century—had been a central figure in the emails. In one email from the stolen archive, Mann suggests to Phil Jones, the head of CRU, that they discourage colleagues from submitting to an academic journal they believed was too friendly to climate skeptics. In another, Jones referred to using a statistical trick that Mann had used before in a study on reconstructing temperature data from tree-density. (More on Time.com: See a gallery of who to point the blame at for the oil spill)In the immediate aftermath of the emails publication, Penn State had opened an investigation into Mann s work,lululemon usa, looking at four charges: that Mann had supressed or falsified data, that he had deleted emails,lululemon yoga gear, that he had misused confidential information and that he had somehow deviated from standard academic practices. The first three charges were quickly dismissed by the university in January—the last charge was dismissed today as well by a team of five faculty members. As Mann told Daily Climate in an interview today, he never doubted that he d be exonerated: I don t doubt for a minute that the climate-change deniers will continue their campaign of disinformation and smear. That s all they ve got left, he said.Mann s acquittal is just the most recent bit of news showing that climategate—and the wave of climate skepticism that seemed to arise at the beginning of the year—had little basis. A parliamentary inquiry in Britain acquitted East Anglia s Jones of any scientific impropriety back in April. And last week the Sunday Times of London, a right-leaning British paper that covered the climategate emails obsessively, printed a lengthy retraction of a story earlier this year claiming that the Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) had no basis for stating that up to 40% of the Amazonian rainforest could be vulnerable to climate change. Here s what they wrote: (More on Time.com: See a gallery on Sarah Palin s year of living large)The article UN climate panel shamed by bogus rainforest claim (News, Jan 31) stated that the 2007 Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) report had included an “unsubstantiated claim” that up to 40% of the Amazon rainforest could be sensitive to future changes in rainfall. The IPCC had referenced the claim to a report prepared for the World Wildlife Fund (WWF) by Andrew Rowell and Peter Moore, whom the article described as “green campaigners” with “little scientific expertise.” The article also stated that the authors’ research had been based on a scientific paper that dealt with the impact of human activity rather than climate change.In fact, the IPCC’s Amazon statement is supported by peer-reviewed scientific evidence. In the case of the WWF report, the figure . . . was based on research by the respected Amazon Environmental Research Institute (IPAM) which did relate to the impact of climate change. We also understand and accept that . . . Dr Moore is an expert in forest management,lululemon deals, and apologise for any suggestion to the contrary.(I d link to the original Sunday Times retraRelated articles:

  
http://society.yoho.hk/viewthread.php?tid=8130598&extra=page%3D1
  
http://www.tartsun-food.com/home.php?mod=space&uid=22477&do=blog&id=15705
  
http://w.chemnet.org.tw/viewthread.php?tid=11554&extra=
返回列表